Khamis, Disember 12, 2019

Cyber Run UKM 2019

Posted by Norhayati Sulaiman on Khamis, Disember 12, 2019 | No comments
Kesihatan dan kecergasan adalah antara perkara yang perlu dititikberatkan dalam kehidupan seharian kita. Pelbagai cara boleh dilakukan untuk menjaga kesihatan diri. Antaranya ialah dengan terlibat dengan aktiviti sukan.

Baru-baru ini, pada 23 November 2019 (Sabtu), pihak Universiti Kebangsaan Malaysia telah mengadakan Cyber Run 2019 di kampus mereka. Sehubungan dengan itu, Unit Remaja AJK Muslimat Surau Al Mujahidin telah mencari peserta dari kalangan remaja dan dewasa Taman Desa Surada untuk menyertai larian ini. Pihak AJK Muslimat Surau Al Mujahidin telah menaja sebanyak RM20.00 seorang untuk menyertai program ini. Selebihnya iaitu RM15.00 perlu dibayar oleh setiap peserta.

Seramai hampir 40 orang peserta dari surau ini telah menyertai larian tersebut. Larian ini bermula pada pukul 7.30 pagi dan seawal 8.00 pagi ada yang telah menamatkan larian sejauh 5 km ini.

Setiap peserta yang menamatkan larian, layak mendapat goodies bag, medal dan minuman percuma. Selain daripada itu, mereka mendapat t-shirt yang telah diserahkan sebelum larian berlangsung. Peserta ini juga ada yang bertuah mendapat hadiah cabutan bertuah berdasarkan kepada nombor larian mereka.

Semoga dengan adanya aktiviti begini, ia akan menarik minat warga Surada untuk menyertai aktiviti sukan sebegini.    















0 ulasan:

Catat Ulasan