Isnin, Mei 25, 2009

Umat Islam Gaza

Posted by Surau al-Mujahidin on Isnin, Mei 25, 2009 in | No comments
Peperangan yang berlaku di Gaza akibat serangan laknatullah Yahudi ke atas penduduk melibat 500 orang syahid pada hari pertama. Para syuhada’ bukan sahaja terdiri dari kalangan orang dewasa, bahkan kanak-kanak yang hanya baru mengenal ibu pun dibunuh sama. Alasan yang diberikan Israel amat mudah iaitu bayi-bayi yang ada ketika inilah suatu masa nanti sepuluh atau 15 tahun lagi akan memusnahkan Israel.

Ini merupakan suatu perkara yang jelas melanggar etika bukan sahaja dari aspek keagamaan tetapi kemanusiaan sejagat. Namun masih ramai umat Islam tidak sensitif dengan perkara ini bahkan menyokong Israel secara berterusan. Sokongan yang dimaksudkan adalah penggunaan dan pembelian produk-produk Israel tanpa henti. Antara perkara yang ketara adalah pembelian rokok, sedangkan semua maklum rokok merupakan industri utama Israel mengaut keuntungan di seluruh dunia.

Sedarlah umat Islam sekelian, bantulah saudara kita di Gaza. Umat Islam adalah bersaudara, jika mereka susah kita patut merasa susah bersama. Mereka berjuang habis-habisan menentang Israel, sokonglah mereka, bantulah mereka, doakanlah mereka. InsyaAllah Islam pasti mencapai kemenangan.

Kuliah Subuh Khas Dr Jamnul Azhar Mulkan 24 Mei 2009

0 ulasan:

Catat Ulasan