Rabu, Disember 19, 2018

Bengkel Jahitan Beg Fabrik

Posted by Norhayati Sulaiman on Rabu, Disember 19, 2018 | No comments
Baru-baru ini, pada 15 Disember 2019, telah diadakan suatu bengkel jahitan membuat beg fabrik di Dewan Komuniti Taman Desa Surada. Bengkel ini merupakan anjuran bersama AJK Muslimat Surau Al Mujahidin dengan Muslimat PAS Serdang. Bengkel ini dibuka kepada remaja perempuan dan wanita sahaja. Seramai 17 orang peserta telah menyertai bengkel ini.  

Bengkel ini yang bermula pada pukul 8.30 pagi, didahului dengan ucapan pembukaan oleh Puan Zaiton Mutalib selaku peneraju utama bengkel ini, yang juga AJK Muslimat Surau Al Mujahidin dan AJK Muslimat PAS Serdang. Selepas itu, Ketua Muslimat Surau Al Mujahidin, Prof. Madya Dr. Siti Norul Huda Sheikh Abdullah pula memberikan ucapan perasmian.

Bengkel ini didemonstrasikan oleh Puan Zaiton sendiri. Bahan-bahan jahitan disediakan oleh pihak penganjur. Begitu juga dengan beberapa buah mesin jahit. Peserta hanya membayar yuran sebanyak RM20.00 untuk bengkel ini. Peserta diberi pilihan untuk memilih corak kain kegemaran mereka daripada kain-kain yang disediakan. Peserta amat dibantu untuk menyiapkan beg fabrik ini.

Bengkel ini berakhir hampir pukul 1.00 tengahari dan perasmian penutupan bengkel ini dilakukan oleh Pn. Hamsatul Azura yang merupakan Ketua Muslimat PAS Serdang. Dalam ucapannya, beliau sangat-sangat menekankan tentang kemahiran-kemahiran yang boleh digunapakai oleh kaum wanita dalam menjana ekonomi rumahtangga. Beliau juga ada menerangkan tentang program-program kemahiran yang telah dan akan dilakukan oleh Muslimat PAS Serdang. Beliau sangat mengharapkan penglibatan kaum wanita dalam program sebegini. Bagi menghargai kesudian Pn. Hamsatul ini, pihak penganjur telah menghadiahkan sebuah beg fabrik, hasil tangan Pn. Zaiton sendiri sebagai kenang-kenangan.







 






















0 ulasan:

Catat Ulasan